نحوه درآمد سازی فریلنسر

نحوه درآمد سازی فریلنسر

 

قرارداد کارمُزدی:

قرارداد کارمُزدی یا حق‌الزحمه‌ای یا فری‌لنس ( فریلنسری ) ، گونه‌ای قرارداد کاری است که بر پایهٔ آن فرد یا شرکتی قول انجام کاری را برای یک کارفرما در ازای دستمزدی مشخص را می‌دهد. فریلنسر کسی است که سرویس ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می نماید، نحوه درآمد سازی فریلنسر معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه ای است و اساساً یک کسب و کار یک نفره است.

زمینه هایی که در آن کار به صورت فریلنسری رایج است عبارتند از: موسیقی، چاپ، نویسندگی، برنامه نویسی، عکاسی، روزنامه‌نگاری، آرایشگری، ویرایش، طراحی گرافیک، طراحی سایت، مشاوره، راهنمای تور،برخی فعالیت های مهندسی معماری.

عملکرد فریلنسرها:

عملکرد فریلنسرها با هم بسیار متفاوت است. بعضی از آنها از مشتری می‌خواهند تا قرارداد امضا کند درحالی که بعضی دیگر کار را با یک موافقتنامه های شفاهی شروع می نمایند. بعضی از فریلنسرها ممکن است هزینه کل پروژه را تخمین زده و بیعانه درخواست کنند. پرداخت به فریلنسرها نیز بسیار متفاوت است، فریلنسر ممکن است روزانه، ساعتی یا پروژه‌ای دستمزد بگیرد.یا بجای دریافت یک مبلغ مشخص بعضی از فریلنسرها از روش ارزش و قیمت گذاری مبتنی بر نتیجه کار برای مشتری استفاده می‌کنند. دریافت درصدی به صورت بیعانه. برای بعضی از پروژه‌های پیچیده بصورت فاز بندی و در هنگام تحویل هر بخش از کار مبلغ آن قسمت را دریافت کنند.

 سایت فریلنسر ایرانی jobdo.ir به عنوان یکی از تکمیل ترین سایت های فریلنسری در ایران ، این افتخار را دارد تا خدمات استانداردی را به هموطنان عزیز ارائه نماید.