به عنوان یک فریلنسر چطور زمان را مدیریت کنیم؟

به عنوان یک فریلنسر چطور زمان را مدیریت کنیم؟

 

معمولا یک فریلنسر از اینکه هیچ رئیسی ندارد خوشحال است اما این موضوع چندان هم به نفع او نیست. چراکه نداشتن رییس به معنای از دست دادن وقت های بسیاری است.

اگرچه رییس خود بودن کلی مزایا و حس خوب دارد اما همانطور که اشاره شد از دست دادن وقت خودش لطمه بزرگی به کارتان وارد می کند بنابر این باید در وهله نخست یک فریلنسر یاد بگیرد که چطور زمانش را مدیریت کند. برای این کار ابزاری نیز وجود دارند که با کمک آنها می توان برنامه کاری خود را تنظیم کرد.

به عنوان یک فریلنسر چطور زمان را مدیریت کنیم؟

Time Doctor

همانطور که از نام این ابزار پیداست مدیریت زمان تخصص آن است و فریلنسر ها می توانند برای برنامه های روزانه خود از آن استفاده کنند.

زمانی را که صرف تلفن، بازاریابی برای مشتریان جدید، کار بر روی پروژه های مشتریان، استراحت، کار با رسانه های اجتماعی و دیگر فعالیت های غیر مرتبط با کار را با کمک Time Doctor مدیریت کنید.

این ابزار تمام زمان هایی را که شما صرف کار می کنید یا شبکه های اجتماعی و غیره را اندازه می گیرد و گزارش کاملی را به شما می دهد که چه مدت صرف کار کرده ای و چه زمانی را به دیگر کارهای غیر مرتبط با کار پرداخته اید. نکته جالب آنکه زمانی که با شبکه های اجتماعی کار می کنید از شما می پرسد که آیا این فعالیت مربوط به کار است یا نه؟

Sighted

اگر برای شما مهم است که هر پروژه چقدر زمان می برد و یا می خواهید در پایان کار زمان صرف شده برای انجام پروژه را به صورت یک گزارش به مشتری بدهید بهتر است از Sighted استفاده کنید. این ابزار به خوبی زمان کار بر روی هر پروژه را اندازه گیری و گزارش می دهد. از اینکه روزانه با چند پروژه مختلف سرو کار دارید اصلا نگران نباشید این ابزار زمان هر کدام را جداگانه اندازه می گیرد.

Rescue Time

این نرم افزار فریلنسر ها را به صورت کامل کنترل می کند تا در پایان روز به شما بگوید چه میزان از وقتتان را صرف وبگردی، ایمیل، شبکه های اجتماعی و هر کار دیگری کرده اید. اگر برایتان مهم است که در روز چه میزان از کارهای جانبی وقتتان را می گریند حتما از Rescue Time استفاده کنید.