کار فریلنسری را چطور شروع کنید و آن را توسعه دهید؟

کار فریلنسری را چطور شروع کنید و آن را توسعه دهید؟

امروزه فریلنسینگ معمولا به مترجم ها ، نویسنده ها، طراح ها، برنامه نویس ها و… ارجاع داده می شود. فریلنسر ها کسانی هستند که بدون عقد قرارداد طولانی مدت، خدماتی را به کارفرمای خود ارائه می دهند. این افراد معمولا بر اساس هر ساعت یا هر روز کار پول می گیرند یا اینکه در ازای تکمیل هر پروژه مبلغی دریافت می کنند و اکثرا هم تنها کار می کنند.

شرایط اقتصادی برای فریلنسر ها در هر نقطه از جهان متفاوت است، اما در کل همه فریلنسر ها شیوه خاصی برای فروش خدمات خود دارند. اصل اساسی فریلنسر شدن این است که در کار خود یک حرفه ای تمام عیار باشید. وقتی تصمیم گرفتید فریلنسر شوید، دیگر کسی نیست که اشتباهات شما را رفع کند یا آنها را پنهان کند، پس جای هیچ اشتباهی نیست. فریلنسر ها از آنجایی که تنها کار می کنند، باید از همه جهت کار خود را خوب بلد باشند.

برای اینکه یک فریلنسر حرفه ای باشید باید یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید که در ادامه این نکات را بیان می کنم:

 برای خود یک برند درست کنید

یکی از اولین قدم ها در فریلنسر شدن انتخاب یک برند برای خودتان است. این برند می تواند اسم واقعی شما باشد، یا اینکه می تواند یک اسم خاص و جالب باشد مثل problogger. مهم آن است که یک اسم مناسب برای خود انتخاب کنید تا مشتریان شما را با آن اسم به خاطر بیاورند و بشناسند.

در کنار اسم، شما به یک لوگو و رزومه قوی نیاز دارید. توجه داشته باشید که دیگر خودتان یک بیزینس هستید و نیاز دارید که همه چیزتان حرفه ای باشد.

شما میتوانید از عکس خود به جای لوگو استفاده کنید و  یا یک لوگو برای صفحه پروفایلتان طراحی کنید .

اگر خودتان طراح نیستید، کار را به یک کار بلد بسپارید. مثلا اگر در زمینه طراحی بیزینس کارت تخصص ندارید بهتر است یک حرفه ای کارت شما را طراحی کند ، مسلما نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود. یادتان باشد که برای اینکه حرفه ای بودن خود را ثابت کنید باید کمی هم پول خرج کنید.

رزومه ی شما نشان از حرفه ای بودن شما در انجام یک پروژه را دارد و میتواند اطمینان کارفرمای شما را جلب کند

نکاتی که  باعث اطمینان کارفرما و سپردن پروژه به شما میشود صفحه پروفایلتان می باشد  به صفحه پروفایلتان دقت کنید

کار فریلنسری را چطور شروع کنید و آن را توسعه دهید؟

 

  • نام شما برند شماست و  تصویر شما لوگوی شماست  پس با تفکر آنها را تکمیل کنید
  • مهارت های شما ، پروژه های هدفمند و مطابق با مهارتتان را به سوی شما ارسال میکند
  • امتیاز کاربری شما نشان از مهارت ، سرعت عمل و تمایل به کارمجدد کارفرما با شما است
  • و رزومه شما نشان از درصد موفقیت و تعداد پروژه های انجام شده شما را دارد

 حضور آنلاین خود را تقویت کنید

یک فریلنسر هم به بازاریابی نیاز دارد. یک قدم کلیدی بعد از شروع کار فریلنسری بازاریای و معرفی قوی خود در فضای مجازی است. برای مثال اگر شما یک طراح وب، نویسنده و یا ویرایشگر فیلم هستید بدون حضور داشتن در فضای مجازی هیچ کس از وجود شما خبردار نخواهد شد. پس باید با قدرت خود را در فضای مجازی تبلیغ کنید. در واقع شما باید یک برند شخصی برای خود بسازید. در شبکه‌های اجتماعی عضو شوید و نمونه کارهای خود را تبلیغ کنید. امروزه هرکسی که به دنبال کالا یا خدمتی باشد اول در اینترنت جستجو می‌کند. با حضور قوی در فضای مجازی مشتریان زیادی را به صورت مستقیم جذب خواهید کرد.