فریلنسینگ چیست؟

 

 

کسب‌ و کار فریلنس یک مدل بسیار خوب تجاری است که به شما اجازه می‌دهد به صورت مجازی بدون هیچ هزینه‌ای برای تجهیزات، با کمی زمان و شور و اشتیاق کار را آغاز کنید.

بعضی افراد فکر می‌کنند فریلنسینگ فقط برای افراد حرفه‌ای و خلاق است اما این مدل کسب‌وکار بیشتر از این حرف‌هاست. ما فریلنسینگ را این طور تعریف می‌کنیم:

«کسب‌وکاری که توسط یک نفر آغاز شده و بازار آن، خدمات است.»

یعنی فریلنسرها برای این که با رشد کسب‌وکار خود، از قرار داشتن در مسیر درست مطمئن باشند، شرایط ویژه‌ای دارند. 

مشکلات مشترکی که تمام فریلنسرهای دنیا با آن روبه‌رو هستند شامل موراد زیر می‌شود:

  •  فریلنسرها به مقدار ارزش کار خود دستمزد دریافت نمی‌کنند.
  •  فریلنسرها معمولا در یک جنگ تخفیف قیمت محاصره می شوند. 
  •  فریلنسرها روی بازار یا مشتری درست، تمرکز نکرده‌اند. 
  •  فریلنسرها اصولا روی مسئله‌ای که باید تمرکز نکرده‌اند یا هم‌زمان روی چند مسئله تمرکز کرده‌اند و رشد تجاری محدودی دارند. 
  • فریلنسرها معمولا خدمتی را ارائه می‌دهند که به میزان گسترده‌ای ارائه می‌شود. 

انواع فریلنسر

در جامعه فریلنسر‌ها، انواع مختلفی وجود دارد که هر گروه انتظارات و اهداف متفاوتی برای کسب‌وکار خود دارند. کار به صورت فریلنس گزینه بسیار خوبی است برای افرادی که به دنبال آزادی مضاعفی هستند و می‌خواهند از ساعات کاری سنتی 8 صبح تا 4 عصر فرار کنند. 

نوع اول- فریلنسرهای پروژه های جانبی

این فریلنسرها کار تمام وقت یا پاره وقت دارند و از فریلنسینگ استفاده می‌کنند تا پس از کار روزانه خود، درآمدی داشته باشند. فریلنسرهای پروژه‌های جانبی معمولا در فاز اولیه کار فریلنسینگ هستند و به دنبال آن هستند که سبک کار خود را به تمام وقت تبدیل کنند. 

نوع دوم- فریلنسرهای تمام وقت

فریلنسرهایی که تمام وقت کار می‌کنند و برای چندین مشتری، پروژه‌هایی انجام می‌دهند. این فریلنسرها معمولا از خانه یا دفتری مشترک استفاده می‌کنند و نرخ دستمزد آن‌ها با توجه ساعت کاری یا به ازای پروژه تعیین می‌شود. 

نوع سوم- فریلنسرهای تک قراردادی

این فریلنسرها معمولا در یک زمان خاص، برای یک مشتری و طبق قراردادی مشخص فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهید ماه‌های مشخصی از سال را کار کنید و استراحت‌هایی داشته باشید، این راه بسیار خوبی برای کار به صورت فریلنس است. این نوع فریلنسینگ می‌تواند از لحاظ مدیریت جریان نقدی سالانه شما دشوار باشد چرا که در یک زمان خاص معمولا تنها یک منبع درآمد یا به عبارت دیگر یک مشتری دارید. 

نوع چهارم- مالکان کسب و کار فریلنس

این گروه به عقیده من افرادی هستند که از موقعیت‌های ارائه شده برای رشد کسب‌وکار فریلنسینگ، کمال استفاده را برده‌اند. با وجود این که ممکن است همچنان به صورت سنتی پروژه‌های فریلنسینگ را قبول کنند، اما راه‌هایی برای ایجاد رشته‌هایی منفعل‌تر برای کسب درآمد پیدا کرده‌اند. 

تبدیل شدن به یک مالک کسب‌وکار فریلنس، باید هدف اصلی همه فریلنسرها باشد. 

 

نیمی از فریلنسرها می‌گویند به ازای هیچ مبلغی دست از کار به صورت فریلنس برنخواهند داشت

این جمله نشان دهنده علاقه فریلنسرها به انعطاف پذیری، درآمد و سبک زندگی است که از فریلنسیگ به دست می‌آورند. فریلسنر می‌تواند در کنار کسب درآمدی مناسب، در خانه کار کند و کار خود را بر اساس سبک زندگی خود شکل دهد؛ مزیتی که اکثر افراد تنها می‌توانند آن را تصور کنند و هیچ‌گاه به حقیقت نمی‌پیوندد. چنان‌چه گفتیم، فریلنسینگ برای اکثر افرادی که می‌خواهند آزادی بیشتری داشته باشند و از ساعات کاری سنتی 8 تا 4 عصر فراری هستند، گزینه بسیار مناسبی است. 

همان‌طور که می‌دانید، برای کار به صورت فریلنس و تبدیل شدن به یک فریلنسر باید مهارتی داشته باشید ولی این کار دشوار نیست. کمی که با خود فکر کنید، قطعا مهارت ‌هایی دارید. به احتمال زیاد همه شما در دورانی نوجوانی در کلاس‌های زبان شرکت کرده‌اید، آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید از مهارت زبان خود استفاده کنید و درآمد کسب کنید؟ شما می توانید به عنوان یک فریلنسر کار ترجمه انجام دهید. جذابیت این برنامه آن است که انتخاب زمان و مکان کار با شماست، به علاوه می‌توانید هر قدر که می‌خواهید کار ترجمه انجام دهید و مدیر خود باشید ! 

 

یکی از متداول ترین کار ها در سایت جاب دو  ترجمه آنلاین می باشد که یک فریلنسر میتواند درآمد قابل قبولی در آن داشته باشد .