نازنین دانشور( موسس سایت تخفیفان)

نازنین دانشور( موسس سایت تخفیفان)

تخفیفان اولین سایت‌ خرید و تخفیف گروهی ایرانی است که در سال ۱۳۹۰ توسط  سرکار خانم نازنین دانشور  راه‌اندازی شد. تخفیفان بستری است برای ارائه تمامی انواع خدمات و محصولات مورداستفاده در زندگی روزمره. خدماتی شامل انواع رستوران‌ها، مراکز تفریحی،‌ مراکز بهداشتی و آموزشی،‌ سفر تا انواع کالاها و محصولات متنوع. “حس خوب هیجان” مفهومی است که تخفیفان در سایت خود به دنبال ارائه آن به مشتری است، مشتریان این سایت صرفاً خریداران نیستند، بلکه فروشندگان نیز به‌عنوان شرکای تجاری، از ارزش‌های خلق‌شده در این سامانه سود می‌برند.

نازنین دانشور متولد آذرماه 1362 در تهران است. دانشجوی فوق لیسانس رشته IT دانشگاه امیر کبیر است. سابقه 10 ساله در زمینه تجارت الکترونیک  در ایران، آلمان و انگلستان دارد. شعار زندگی وی : " شما باید مظهر تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید" از گاندی است. دانشور چند سالی است، سایت تخفیفان را راه‌اندازی کرده و همکنون یکی از موفق ترین سایتها در حوزه تجارت الکترونیک است بطوریکه در چهارمین دوره جشنواره وب ایران ، در حوزه کارآفرینی به‌عنوان سایت برتر معرفی شد و تندیس جشنواره را به خود اختصاص داد.

خانم دانشور بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در موسسه کنکوری که قبلا در آنجا درس خوانده بود مشغول تدریس می شود بعد از مدتی به شرکت بهروز می رود و سپس بعنوان برنامه نویس مبتدی در شرکتی مشغول بکار می شود. این شرکت او را برای گذراندن دوره یکساله به انگلستان میفرستد. وی در انگستان بخوبی خود را نشان می دهد به حدی که بعنوان مدیر ارشد پروژه انتخاب می شود و در سن بیست و پنج سالگی به دستاورد بزرگی دست پیدا می کند.

در انگلستان نمونه های مشابه سایت های اینترنت مارکتینگ را می بیند و بعد از برگشتن به ایران نحوه خرید مادرش جرقه راه اندازی یک سورپرمارکت اینترنتی را در ذهن وی روشن می کند. این سایت که "میدانک" نام داشت یکباره در سال 88 با استقبال زیادی مواجه می شود و بدلیل عدم برنامه ریزی روی ارائه خدمات، ترافیک و مشکلات حمل و نقل در تهران با شکست مواجه می شود. او درس بزرگی از این شکست می گیرد و متوجه می شود که برای  شروع هر کاری آموزش یا تجربه کافی باید کسب کرد.

نازنین دانشور( موسس سایت تخفیفان)

نازنین در آلمان در شرکت Groupon کار می‌کرد و عل رغم اینکه موقعیت شغلی خوب و پایداری داشت به ایران بازگشت تا سایت خود را راه اندازی کند. ایده راه اندازی سایت تخفیفان را از همان زمان در ذهن او شکل گرفت. او می گوید: زمانی که کارمند بودم روی این پروژه هم کار می‌کردم که خودم بتوانم سایت مستقلی داشته باشم.

نازنین معتقد است که راز موفقیت در این کسب ‌و ‌کار صرفا داشتن دانش فنی نیست. نقطه قوت این کار آشنایی کامل با نوع و مدل این کسب‌ و ‌کار است. اگر مشکل صرفا راه‌اندازی یک سایت باشد که هرکسی می‌تواند با پرداخت مبلغی به یک شرکت، سایتی را راه‌اندازی کند. او همچنین معتقد است که درک درست ساختار کسب و کار از مباحث فنی بسیار مهمتر است و معتقد است که بحث فنی کار شاید ۱۰ درصد موضوع باشد. ۹۰ درصد باقیمانده عملیات لازم برای رشد کسب ‌و ‌کار است. سایت تخفیفان برنده بهترین سایت درحوزه کارآفرینی و کسب و کار در جشنواره وب ایران است. و یکی از بهترین سایتهای تخفیف گروهی می باشد.

نازنین دانشور کار اصلی سایت تخفیفان را با یکی از همکاران آلمانی اش انجام داده . و چون کارش نوشتن پروژه‌های تجارت الکترونیک بود. بخش فنی پروژه را خودش انجام داد و فعالیت سایت آغاز شد. تخفیفان ترکیب دو کلمه تخفیف و آن است که کلمه دوم به زبان انگلیسی و به‌معنی روشن است. درواقع معنی نام سایت آن است که تخفیف فعال است و می‌توان از آن استفاده کرد.

در سایت تخفیفان فروشندگان محصولات و خدماتشان را با تخفیف ویژه سایت تخفیفان ارائه می‌دهند. مشتریان می‌توانند کوپن تخفیف موردنظرشان را تهیه کرده و سپس از فروشندگان، محصولات را با تخفیف ویژه دریافت کنند. این سیستم برای کاربران کاملا رایگان است.این سایت در واقع یک سیستم تبلیغات است. شرکای تجاری تخفیفان محصولات و خدماتشان را با درصد تخفیف قابل‌توجهی ارائه می‌دهند و از طرف دیگر مشتریان کوپن تخفیف خریداری می‌کنند. اینکار باعث می‌شود تخفیفان برای شرکای تجاری خود در یک بازه زمانی کوتاه مشتریان زیادی ایجاد کند. کاربران با عضو شدن در این سایت و وارد کردن آدرس ایمیلشان هر روز از تخفیفان پیشنهادهای جدیدی دریافت می‌کنند.این سیستم هزینه اولیه‌ای برای شرکای تجاری ندارد، بنابرین مورد استقبال قابل‌توجهی قرار گرفته است.

نازنین دانشور( موسس سایت تخفیفان)

برای افزایش ترافیک سایت اولین کاری که انجام شده است استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل بود. کلیدواژه‌هایی را انتخاب شده تا مردم با جستجوی آنها تبلیغ تخفیفان را ببیند و به سایت تخفیفان هدایت شوند. از بنرهای تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود. در تیم تخفیفان انتهای هر ماه نتایج را دقیقا بررسی میشود تا هزینه هر کلیک و کاربر مشخص شود و ادامه یک تبلیغ خاص از نظر سود آوری بررسی میشود.

معمولا کسب‌و‌کارها به یک سایت نوپا اعتماد نمی‌کنند ،دانشور داستان مذاکرات برای ارائه کوپن‌های تخفیف را این گونه تعریف میکند :” اولین مذاکره زمانی انجام شد که من در ایران نبودم! یک روز خواهرم با پدرم به رستوران رفته بودند. پدرم مدیر رستوران را صدا کرده بود و سر میزشان توضیح داده بود که ما چنین کاری انجام می‌دهیم! و شما تخفیفی درنظر بگیرید تا ما مشتریانی به رستوران شما بفرستیم. آن مدیر هم استقبال می‌کند و بدون هیچ قراردادی همکاری آغاز می‌شود. سپس از آرایشگاهی که مادرم می‌رفت و عینک‌فروشی که پدرم عینک می‌خرید و … فعالیت آغاز شد. بعد قراردادهایی تنظیم کردیم و کار جدی‌تر شد. خیلی موارد را خودمان بلد نبودیم و با سعی و خطای زیاد کارها را پیش می بردیم. ما سعی کردیم در هر زمینه با برندهای خوب همکاری کنیم.”

دانشور میگوید ” من در خارج از ایران موقعیتی نسبتا خوب و شغل پایداری داشتم و وقتی برگشتم همه به من می‌گفتند که چرا به ایران برگشتم. دلیلش حس خاصی بود که به من می‌گفت می‌توان در ایران کار خوبی ارائه کرد و نمی‌خواستم تا آخر عمر خودم را ملامت کنم که می‌شد در ایران کسب‌و‌کار موفقی راه‌اندازی کرد و من اینکار را نکردم. الان از موقعیت خودم و بچه‌های تیم راضی هستم و اینجا در شرکت مانند یک خانواده هستیم. همه به یکدیگر کمک می‌کنیم. خوشحالم که توانستیم روحیه خوب و متفاوتی در شرکت ایجاد کردیم.” لازم به ذکر است که نت‌استارت مصاحبه‌ای با خانم دانشور نداشته است و این مطلب گردآوری شده مصاحبه ایشان با سایر رسانه‌ها و مطبوعات است.