حسام آرماندهی مرد شماره یک کافه بازار

حسام آرماندهی مرد شماره یک کافه بازار

 

برخی از توسعه‌دهندگان و طراحان برنامه‌های اندرویدی که در کافه بازر فعالیت‌ می‌کنند ماهانه بیش از70 میلیون تومان از طریق این فروشگاه درآمد آنلاین دارند. درآمد حاصل شده با کسر کارمزد حدود 30 درصد از طرف کافه بازار به توسعه دهنده پرداخت می‌گردد. کافه بازار به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه محصولات اندرویدی ایران، نزدیک به 15 میلیون کاربر دارد و ارزش تخصمینی این شرکت 20 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

موسس و مدیر کافه بازار حسام آرماندهی است. او متولد 1364 است. تحصیلات خود را در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف تا مقطع لیسانس ادامه داد و بعد از آن برای ادامه تحصیل به دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد رفت. در تعطیلات سال نو میلادی در دی‌ماه 1389 آرماندهی به تهران می‌آید و در دیدار با دوستان قدیم هم‌دانشگاهی، از او دعوت به همکاری در پروژای به‌نام فارسی‌تل می‌شود. هدف فارسی‌تل فارسی سازی اندروید و تولید تعدادی برنامه مفید برای آن بود. (درآن زمان هنوز اندروید فارسی منتشر نشده بود) به دلایلی بعد از مدتی توسعه پروژه فارسی‌تل متوقف شد.

آرماندهی بعد از آن تعطیلات دیگر به سوئد بازنگشت و تحصیلات خود را نیمه‌کاره رها کرد و به سراغ ایده دیگری رفت که راه اندازی یک مارکت اندرویدی در ایران بود. در آن زمان مارکت‌هایی مثل گوگل پلی، سونی و سامسونگ وجود داشتند اما به دلیل تحریم‌ها دسترسی کاربران به برنامه‌های آن‌ها امکان‌پذیر نبود و حتی در صورت دسترسی باز امکان تولید و فروش برنامه فارسی از طریق آن‌ها میسر نبود.

بالاخره در زمستان سال 89 اولین نسخه از اپلیکیشن بازار در نمایشگاهی به نام کنگره موبایل ایران معرفی شد. آرماندهی توجه مخاطبان و رسانه‌ها را به برنامه کافه‌بازار به عنوان یکی از مهمترین دلایل موفقیت کسب‌وکارش ذکر می‌کند. استقبال و رشد کافه بازار سریع‌‌تر از چیزی بود که آرماندهی تصور می‌کرد. تیم کاری آن‌ها گسترش یافت و با اضافه شدن امکانات پرداخت و پرداخت درون برنامه‌ای کافه بازار به یک بستر درآمدزایی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان اندرویدی تبدیل شد.

در ادامه رشد این فروشگاه موفق اندرویدی توانست با عقد قرارداد با بازی‌های موفق خارجی، امکان خرید ریالی بسیاری از این بازی‌ها را به صورت قانونی برای کاربران اندرویدی در ایران فراهم کند و این نقطه شروع استقلال کافه بازار از مارکت‌های بزرگ بود. برنامه نیازمندی‌هایدیوار از جمله دیگر محصولات تیم حسام آرماندهی و کافه بازار است که در مدت فعالیت خود از محبوبیت و رشد خیلی خوبی برخوردار بوده است.